lördag 19 juli 2008

Hemma igen!

Ja ha, då var vi hemma igen! :-( Totalt deprimerande! Jätte kul att packa upp alla grejerna och göra i ordning, men ändå totalt deprimerande.
Vi längtar tillbaka allihopa!
Ville pratar om mosters hallon, gräsmatta leksaker och moster, Alice och Ryan.
Ryan e cool, Alice sova där, brevid Ville, moster snäll...... Listan kan göras lång!!! Längtar!!!!
Ska blogga de sista korten från resan mer inte just nu.....

Ja ja resan gick bra ialla fall hem, vi startade dock i ett åsk väder........ Var en hel del moln, sen kom det bara ett jätte stort moln som var helt svart, och i det kunde vi se blixtrarna slå! Lite galet! Jag var inte helt nöjd med den upplevelsen!Ville somnade när de kom med middagen, efter ca 1.5-2 timmar, sen sov han ca 4 timmar, jag och Ville satt brevid varandra, så ni kan ju gissa om jag hade träsmak..... men jag var glad ända, för han sov ju. Annars hade det nog blivit jobbigt....
Ifrån flygplanet såg jag den mest fantastiska soluppgång jag någonsin sett, en tjock bädd av moln, som skiftade i vitt, rött och gult och sen steg solen sakteliga! Så otroligt vackert!
När de började servera frukost vaknade Ville, så det var ju helt perfekt, vi mumsade lite och sen gick vi ner för landning!

På Amsterdam hade vi 3 timmar att spendera, lite långt men vi sysselsatte Ville för fullt, så nar vi väl "bordat" planet i Amsterdam somnade han på stört och sov ända till vi skulle kliva av på Landvetter!

Så var vi hemma!
Och då om jetleg.........
Ville somnade vi 22,00 på torsdagskvällen.....vaknade 03,20!!!!!!! Snälla rara Pierre gick upp, vid 8,30 var han trött och kom in för att väcka mig, det slutade med att vi somnade alla tre..... Pierre puttade till mig vid ett tillfälle och sa att klockan var 10,30....... Sen vakande vi igen 13,30!!!!!!!!!!! Galet! Men då var ju klockan egentligen 06,30 amerikansk tid.

Dagen tillbringade vi med att vara ute och cykla och packa upp.
Sen lade vi honom för natten igen vid 21,00 på fredagkvällen. Jag satt och scrappade lite med mina nya saker, Pierre satt vid datorn, vid 00,30 hör jag
-Mamma....... mammma..... en pigg liten fis låg i sängen.......
Fanns inget att göra mer än att låta honom komma upp, så vid kl 02,00 satt vi och åt smörgås i köket och myste.... Vid kl 03,30 gav jag upp, fick Ville med mig ner i sängen, men jag somnade nog före tror jag, Pierre kom strax därefter.
Ställde klockan på 09,00 och jag och Ville kämpade oss upp, Pierre sover fortfarande men vi ska väcka honom nu.
Vi måste försöka aktivera oss idag, annars somnar vi nog stående. haha

Puss på er!
Ulle, Ryan och lilla Alice, Vi saknar er! Och tusen tusen tack för allt under dessa fyra veckorna!!!!!!!!! Ni är helt klart bäst!!!!!!!!

Kram//// Milla

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Milla! Fick din blogg adress av Ulle. Superkul att läsa och se alla härliga bilder!! Underbara beskrivningar du får till. Du har skrivandets gåva -eller vad man säger;-) Sköt om dig och familjen. Kramar Jessica