torsdag 21 januari 2010

Egentid!

Idag var det lite utan en egodag.
Startade dagen med sovmorgon till 8.30 LYXIGT! Gillar, precis lagom, då har man sovit ut men det är fortfarande massor av dagen kvar, det gillar jag, för annars blir jag bara så stressad av att dagen försvinner.

Gick upp och åt frulle och fick informationen om att Molly tagit ett steg. Nej, tänkte jag, inte än. Om jag hade fått bestämma hade hon vart liten föralltid!!! nej inte riktigt kanske men nästan, åh jag vill verkligen inte att det ska gå så fort!!!
Ialla fall ville ju Pierre visa hur hon hade gjort, efter han lämnat Ville på förskolan så vi satte oss på golvet och jag gjorde mig redo för en demonstration, och ja lill tjejen tog ett steg, rakt fram, men sen var det kluriga att få med den andra foten. nej det gick inte riktigt, men hon var väldigt fiffig för stället för att lyfta andra foten, lyfte hon det första igen och igen och helt plötsligt hade hon snurrat ett varv. Hon såg för rolig ut, precis som hon stod och "dansade" i en cirkel. Min lilla lilla toka!!

Vid lunch lämnade jag Pierre och Molly och tog tåget in till stada, Shoppade nya brallor på Zara och gick in och mös en stund med tjejerna på Nk.
Och vips så var kl fem i två. Två skulle jag vara hon Linda för lite möte. Jag små sprang till mysiga Haga.
Vi satt och fikade och pratade lite först och sedan tog vi allvaret ;-) var inte så allvarligt, mest att jag kommer dra igång och jobbjobba efter sommaren, men en mjukstart nu med 1 dag i veckan ungefär, så vi får se om hon kan få till ett schema som det funkar. Alltid gott att få in lite extra cash när det är mycket saker som vi vill göra! Alla som är/har varit mammalediga, vet ju att lite extra pengar är trevligt i hushållskassa ;-)
På väg hem köpte jag mig två triss med hoppet att kunna vinna lite extra pengar, eftersom vi har fått en väntad extra utgift denna månaden på 4000 kr, men tyvärr jag skrapade noll......Vad annars.

Väl hemma väntade alla de gosiga tre, varav 2 hade fått deras andra vaccinations spruta, Pierre hade haft det svettigt på bvc, men våra barn var snälla och det är ju alltid ett plus ;-)

Sen lekte vi "picknick" och Molly hade svårt att komma till ro i sängen så hon var med i min famn och efter en stund som hon som en liten kattunge, my good vilken söt liten tjej vi har. Det är inte ofta som vi verkligen kan titta på henne, för just nu upptäcker hon världen och är inte jätte intresserad av oss, men idag var hon så gosig, Åh hon bara låg i mitt knä...MYSFAKTOR!!!!

Nu sover alla barnen och Pierre kollar på hockey, tänkte jag skulle försöka få han att kolla på en Johan Falk film istället, vi har sett 3 st, riktigt bra, så vi får väl se hur det går.......

I morgon ska vi besöka Vattenpalatset hela familjen ska bli så spännande!!

Puss och Kram Milla

Inga kommentarer: