onsdag 20 januari 2010

Lång dag!

Klockan är i skrivande stund ca 14.00! Sovmorgon imorse?? Hmm nej, Ville vaknade kl 06,00 pigg som en mört, och då vaknade givetvis Molly också.....Hmph...Vet inte vad jag yrade om igår...sovmorgon.... Vi är ju tillbaks till vardagen och den ser ju ut så här! Ja ja vi startade dagen på bästa sätt! Mys och gos isängen, jag Ville och Molly, det var nog puss och kram kalas i en timmma innan vi gick upp!
Vid halv åtta gick vi upp för frukost, det hade börjat kurra i de små magarna. Vid frukost bordet sa Ville från ingenstans:
- Mamma, när ska vi åka till Moster
- I sommar, vill du det, svarade jag
- Nej, jag vill åka nu.
Klockrent svar! Givetvis vill ju inte en 4 åring vänta på något ända till sommaren!

Efter frukost städade vi i lekrummet, och jag tvättade bort fusk snön från fönsterna. Det var FÖRSTA och SISTA gången jag gjorde fusk snö på fönsterna, var inte lätt att få bort!
Sedan lekte vi en stund.

Efter detta var det dags för lunch, tidig sådan men eftersom frukosten var tidig blev också lunchen det, couscous.
Molly älskar att äta själv med händerna, har inte riktigt fått in sked tekninken än... köttet gick bra, och grönsakerna så kommer vi till det som jag ville mata, couscousen. Alla som har ätit cous cous förstår varför. Men den är envetna lilla musen skulle äta själv annars tjöt hon så både jag och Ville önskade att vi hade hörselskydd, var kommer denna rösten ifrån???? Jag kämpade ändå på lite fint så där men så fort jag närmade mig med skeden slog hon bort den. Till slut gav jag upp. Hon fick sin tallrik! Lycklig som få strålade ansiktet i ca 30 sek innan det resterande i tallriken låg på golvet! Couscous matta!!!! Överallt var det couscous!! Så det vara bara för mamma att börja städa.

Efter lunchen gick vi ut, först till affären och sedan en promenad. Väl hemma, sågade jag itu granarna och städade upp utanför, med hopp om att Pierre tar grejerna till tippen imorgon.

Efter en stund gick vi in och barnen åt lite banan, Molly sover nu och Ville tar det lite lugnt till Mr McQueen såklart.... och kl är fortfarande typ 14.00
Hur lång kommer denna dag bli??? Känns som den rullar i snigel fart, allt för att vi drog igång så tidigt...
Ja ja får väl knalla ner en gång till till affären, glömde nämligen köpa jäst, tänkte baka foccacia i em.


Imorgon ska jag äntligen få lite egentid igen, ska åka in till Göteborg! Det ska bli så härligt!! Bara jag och jag och så.....jag. Ego jag vet, men ibland är det så skönt!

Puss Och Kram Milla

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Ah vad kul att du borjat blogga igen! Jag haller med Ville - kom NU!!!!!!!!

Milla sa...

haha jag kan nästa tänka mig det!