måndag 23 juni 2008

Mysig helg!

Hej hej!
Helgen har varit jatte skon!
Vi startade dagen pa basta satt! Nar jag stod och stekte pannkakor till lunchen och bakade scones till frukosten kom Ville fram till mig och sa
- Mamma, Ville nojd!
Som moster och mamma smalte! Sen fortsatte han bara att leka vidare med sin bat, stort skon!!
Sen tog vi givetvis kaffe pa trappan och annu mera mys och bus!!!



Medans jag och Alice satt och gosa, roade de andra sig bast de kunde....



Sen tog vi oss en tur till stranden och solade och badade!
Det var en dag full av sommar!!! Pannkakor med varldens godaste sylt, Sharons hemmagjorda med hallon och rabarber!!! Kunde inte smakat battre!!!! Ville at 3 st!



Nar vi kom hem igen var det tupplurs dags for Ville, och nar han vaknade tog vi oss en tur till lekplatsen! Dar akte vi rutchbana, gungade, klattrade och gravde med gravskopan!

Ville har klarat jetleg fortfarande valdigt bra, han vaknar samma tid som hemma i sverige sa det blir ingen sov morgon :-( och han ar faktiskt vaken langre pa kvallen, sa han sover lite mindre men han sover bra om natten ialla fall och det
ar valdigt skont! Igar slog ett litet jetleg mot mig nar jag skulle lagga Ville, jag tok somnade sa gott dar brevid honom..... Resten ar en lang historia, men min syster och mamma hade ett gott skratt nar de skulle hjalpa mig ned for trappan till sangen och jag var halvt sovande....


Imorse nar Ville vaknade sager han
- Pappa ja haaar, (pappa, jag ar har) sen hoppar han upp i sangen och ar overlycklig, - Ville e hemma hos moster, han trivs sa bra har, han verkligen njuter hela tiden! Ar sa underbart att se!

Sen akte vi till stranden idag igen, men idag kom det lite moln efter en stund sa jag Ville Moster och Alice gick till lekplatsen och roade oss en stund.



Alice sov dock mest....
Sen var det lunch dags och lite bus under parasollet.

Pa vag hem tog vi en liten avstickare till Target..... Scrapbooking sortimentet ar nu utokat! Pierre var taktiskt och skickade "bara" med 100 dollar, med var vaxel ca 650 kr) men jag hade faktiskt med mig pengar tillbaka!!!!! Very important information!!!

Sen var det middags dags! Oj vad gott det var med mat idag!!! Grillade revben, min syster gjorde en fantastiskt god marinad!!! Ah dom var sa goda!!! Detta tillsammans med grillade majskolvar, bakpotatis och smaskig sallad!! Mumma! Lite vin pa det och middagen var helt fullbordad!!

Imorgon ska vi till Alberville, shoppingdag!!!!!!! Jippie, ska bli saaaaaa roligt, langtar!!!!
Ville har fatt sa fina klader i present av moster! Och ett set fanns redan pa plats fran Morfar, tack sa mycket, varldens finste kille ar annu stiligare!
Han pratar och han pratar! Och det blir allt mer tydligare, nu kan man sitta och verlkigen prata med honom, jatte roligt!

Han har blivit fast vid Ryan ocksa, han kom hem precis efter att ha varit uppe och halsat pa sina foraldrar, och genast skulle han leka med Ian (Ryan). Ryan hade inte en chans att komma undan!

Hoppas att ni mar fint alla som vi kanner for det gor vi, skriv garna nagot i kommentarer, vi blir sa nyfikna pa vem somm laser... :-)

I skrivande stund star mormor med Ville inne i sitt rum och Ville hoppar i sangen, hon fragar
- Ar Ville inte trott?
Inget svar, ingen fragar hon
- Ar Ville trott?
Svaret blir
- Nej Ville e glad!
Sa underbart sot!!!!

Pussar pa er alla!!!!! Milla! Och Company!

1 kommentar:

Anonym sa...

Heeeeej!
Åhhh så roligt att läsa hur ni har det, himla tur att du bloggar... känns som att jag är med på ett litet hörn...;-)

Ni verkar ha det SÅ UNDERBART!! Och det är ni VÄRDA!!! Så som du har slitit.... vilka fina kort du lagt upp och så söt lilla Alice är, jag tycker att hon liknar sin kusin faktiskt...

Ha det så nice på shoppingen idag då... måttligt avundsjuk!! ;-)

Här hemma är det precis som vanligt, Leia har febar för 6:e dagen i rad, det ösregnar ute, jobbet är trist, och bilen är trasig som vanligt.. ha ha ha är jag inte optimistisk?! ;-)
KRAM på er och hälsa dem alla!!